Kijkcijferrecord Klassieker zorgt voor enorme mediawaarde LED-boarding
Dankzij de hoge kijkcijfers bereikten deze bedrijven niet alleen de 47.500 mensen in De Kuip, maar daarnaast ook nog een miljoenenpubliek in de rest van het land. Daarmee wordt de sterke commerciële positie van Feyenoord opnieuw bewezen. De club staat over een periode van de afgelopen vijf jaar bovenaan als het gaat om het creëren van exposure via LED-boarding op nationale televisie.
Het aantal kijkers voor De Klassieker is de optelsom van FOX Sports 1 (913.000 kijkers), FOX Sports 3 (220.000 kijkers) en de 45.000 unieke kijkers die online of via de FOX Sports NL app keken. De cijfers van de samenvattingen bij onder meer Studio Sport en op het officiële Feyenoord YouTube-kanaal zijn daarbij dus nog niet eens meegerekend.
Het record van afgelopen zondag is geen verrassing. Het aantal FOX Sports Eredivisie abonnees steeg de afgelopen jaren tot ruim boven de grens van 1 miljoen. Door deze groei in animo voor de betaalzender van de Eredivisie zorgen de live-wedstrijden voor 78% van de TV-mediawaarde voor de LED-boarding.