Informatie aanvragen Inlog FBC
Partnerships

Campagne-throwback: Kerst in De Kuip met Qurrent

In de afgelopen jaren zijn verschillende partnercampagnes voorbijgekomen die Feyenoorders niet snel meer zullen vergeten. Daarom blikken we de komende weken elke donderdag terug op  de meest memorabele samenwerkingen. Vandaag is Qurrent aan de beurt met de commercial die tijdens kerst voor veel Feyenoorders herkenbaar zal zijn.

In het seizoen 2017-2018 is Qurrent de nieuwe hoofdpartner van Feyenoord. Ook nieuw in dat seizoen is het feit dat Feyenoord een competitiewedstrijd op kerstavond moet afwerken. Op 24 december om 16.45 uur neemt Feyenoord het in De Kuip op tegen Roda JC. Voor Feyenoord en Qurrent een uitgelezen mogelijkheid om de supporters te verrassen met een ludieke video, die voor vele supporters misschien wel erg herkenbaar is. Aan de video zat een winactie gekoppeld waarbij de supporters kans maakten om deze ‘kerstavond wedstrijd’ in De Kuip te beleven. Een veel beter alternatief dan aanschuiven bij het kerstdiner van je schoonouders, toch?

Doelstelling
Naast gerichte acties waarbij bijvoorbeeld het verzamelen van data of zelfs verkoop een doelstelling is, is het ook zorg om campagnes te bedenken waarbij de sympathie van de supporter wordt opgewekt. De voornaamste doelstelling van deze campagne was dus ook bereik en engagement op de social media kanalen.

Resultaat
Met bijna een half miljoen views op alleen al Facebook was de campagne een groot succes. Ook op de andere kanalen van Feyenoord werd de video goed bekeken. Daarnaast werd het  getoond op diverse sportgerelateerde websites en kwam het  zelfs terug in de uitzending van FC Rijnmond. De hoge bereikcijfers leverden uiteindelijk duizenden inschrijvingen op, waarvan de gelukkige winnaar een topavond beleefde. Feyenoord wist deze wedstrijdprimeur tijdens  kerstavond namelijk met 5-1 te winnen.

b