Informatie aanvragen Inlog FBC
Partnerships

Feyenoord en Opel winnen belangrijke ESA Award

Feyenoord en Opel hebben een prestigieuze ESA Award in ontvangst genomen. Bij de jaarlijkse verkiezing van beste Europese sponsorcases door de European Sponsorship Association (ESA) in Londen won Het Grote Feyenoord DNA-onderzoek bij de middelgrote sportsponsorships. 

Als sponsor van Feyenoord startte Opel Nederland begin 2018 een grootschalig DNA-onderzoek om te onderzoeken of liefde voor de Rotterdamse voetbalclub in je DNA kan zitten. Supporters van Feyenoord konden zich vrijwillig opgeven om deel te nemen aan Het Grote Feyenoord DNA-onderzoek.

Er werden 168 respondenten geselecteerd uit meer dan 5.000 supporters die bereid waren wangslijm af te staan voor DNA-onderzoek. Een wereldprimeur, want nooit eerder werd een dergelijk onderzoek verricht bij een voetbalclub. Het onderzoek toonde uiteindelijk aan dat de clubliefde voor
Feyenoord niet in je DNA zit, maar ontstaat door invloeden vanuit opvoeding, omgeving en vrienden.

Prachtige bekroning
De award van de ESA-verkiezing - volgens ingewijden ‘de Champions League van de sponsor awards’ – is een prachtige bekroning van een impactvolle activatie. De jury over de campagne: “Deze activatie blonk uit in z’n categorie, dankzij de gewaagde, creatieve en authentieke insteek. Een dergelijke mate van vernieuwende activatie tot stand brengen in een langdurend partnership is prijzenswaardig.”

  • Business
  • Partnerships
b