Informatie aanvragen Inlog FBC
Partnerships

Droomparken: droompartner

Feyenoord speelt vanaf dit seizoen met het logo van Droomparken op de borst. Feyenoord Magazine maakte onlangs kennis met de nieuwe hoofdpartner.

 
Model-appartement
Eens persoonlijk kennismaken met onze nieuwe hoofdpartner? Bezoek dan op zaterdag 24 augustus het model-appartement dat ook voor het Maasgebouw heeft gestaan op Droompark De Zanding in Otterlo. Vanaf 13:30 uur kunt u genieten van een Spaanse lunch én een kijkje nemen in het model-appartement, terwijl de adviseurs van Droomparken aanwezig zijn voor informatie. Uiteraard zijn partners en kinderen deze middag ook welkom. Er is genoeg te doen op het park en in de omgeving. Bovendien wordt er onder de aanwezigen een VIP-arrangement voor Feyenoord - PSV verloot. Maakt u er een dagje uit van op Droompark De Zanding? Aanmelden kan via events@droomparken.nl.

Stap naar buitenland
Supporters en zakelijke relaties van Feyenoord hadden de afgelopen maanden al veel mogelijkheden om Droomparken te leren kennen. Zo konden bezoekers van de Open Dag of van de oefenwedstrijd tegen Panathinaikos bijvoorbeeld rondstappen in een waarheidsgetrouwe maquette van een van de appartementen die Droomparken gaat bouwen op een nieuw complex in de Spaanse badplaats Marbella. Daarmee zet het bedrijf voor het eerst de stap naar het buitenland, nadat het in Nederland inmiddels over veertien vakantieparken beschikt. ‘Uitgerekend in de periode dat we in Spanje waren om zaken af te handelen, namen we als bedrijf ook het besluit om hoofdpartner van Feyenoord te worden’, zegt Andries Bruil, directielid van Droomparken. ‘Daar merkten we direct dat de club ook internationaal groot is. Als je tegen een Spaanse burgemeester de naam Feyenoord laat vallen, hoef je verder niet veel uit te leggen. Dat helpt in heel veel opzichten.’

Ambities
Zowel de verbintenis met Feyenoord als de stap naar Spanje staat symbool voor de ambities die Droomparken heeft. ‘Beide stappen passen bij de groei van ons bedrijf’, vertelt Bruil. ‘Op het moment dat je wilt groeien, is meer naamsbekendheid nodig. Heel simpel gezegd is ons doel dat mensen die op internet op zoek gaan naar een vakantie, direct Droomparken intikken. We hopen dat de samenwerking met Feyenoord daar een rol in kan spelen. Als je op zoeken bent naar een grote achterban, is er niet één club die kan bieden wat Feyenoord biedt.’

Impact
Wat Feyenoord precies te bieden heeft, kan de club sinds een aantal jaar beter dan ooit inzichtelijk maken. Met dank aan uitgebreid marktonderzoek kan Feyenoord aantonen dat het effect van het sponsoren van de club vaak groter is dan het effect van bijvoorbeeld commercials op televisie of radio. ‘Mede vanuit onze ervaringen met onze vorige hoofdpartners Opel en Qurrent weten we dat je als hoofdpartner een enorme impact kunt hebben op Feyenoord-liefhebbers en ook een verrassend grote impact op voetballiefhebbers in het algemeen’, vertelt Bas Raemakers, die verantwoordelijk is voor alle sponsorcontracten van Feyenoord.
We willen in elk geval in naamsbekendheid een stap maken. We hopen dat we daarbij in de harten terechtkomen van mensen die betrokken zijn bij Feyenoord. De potentie is er, het is aan ons om die potentie te benutten. Andries Bruil

'Loyaal'
Het uitgebreide marktonderzoek wordt twee keer per seizoen uitgevoerd, waarbij onder meer wordt gekeken naar naamsbekendheid, merkvoorkeur en bezoekgedrag. In aanloop naar een nieuwe verbintenis wordt om die reden ook altijd eerst een nulmeting verricht, nog voordat de naam van de nieuwe hoofdpartner wordt gepresenteerd. ‘Dat hebben we dus ook in het geval van Droomparken gedaan, waarbij bijvoorbeeld is gekeken naar het vakantiegedrag van mensen’, zegt Raemakers, die een aantal opvallende uitkomsten in dat onderzoek zag. Zo bleek dat voetballiefhebbers veel vaker op vakantie gaan in een vakantiepark in Nederland dan niet-voetballiefhebbers. ‘Voor Droomparken is dat heel waardevolle informatie’, zegt Raemakers. ‘Met dergelijk onderzoek zijn wij als club uniek in Nederland. Als geen ander kunnen wij laten zien dat we de voetballiefhebbers in Nederland kunnen bereiken. Bovendien blijkt uit de onderzoeken dat de Feyenoord-supporters niet alleen heel loyaal zijn naar de club, maar ook richting onze partners.’

Potentie
Het onderzoek was voor Droomparken een bevestiging van de potentie die de samenwerking met Feyenoord heeft. Het opbouwen van loyaliteit binnen de club staat daarbij voor de nieuwe hoofdpartner centraal. ‘Wij weten dat je de loyaliteit van supporters niet zomaar in de schoot geworden krijgt, maar dat je die moet verdienen’, zegt Bruil. ‘Dat kan bijvoorbeeld via acties waarmee we op wedstrijddagen de sfeer verhogen. We vinden het leuk om af en toe te kiezen voor iets geks of ludieks. Het lijkt ons bijvoorbeeld waanzinnig om een keer een Droomparken-huisje in een van de lichtmasten te bouwen en supporters de kans te geven om daarvandaan de wedstrijd te volgen. Daarnaast bewonderen we de bijdrage die Feyenoord levert aan de maatschappij met al hun projecten in Rotterdam en omgeving. Daar willen wij ook graag iets in betekenen, bijvoorbeeld door mensen een mooie vakantie te bezorgen die daartoe normaal niet in de gelegenheid zijn.’

Voor Droomparken is de doelstelling voor de samenwerking met Feyenoord voor de komende twee jaar duidelijk. Bruil: ‘We willen in elk geval in naamsbekendheid een stap maken. We hopen dat we daarbij in de harten terechtkomen van mensen die betrokken zijn bij Feyenoord. De potentie is er, het is aan ons om die potentie te benutten.’
  • Partnerships
b