Informatie aanvragen Inlog FBC
Partnerships

Campagne-throwback: ‘Lappie John’ met Droomparken

Aan het begin van het seizoen 2019-2020, dat net achter ons ligt, trad Droomparken als kersverse hoofdpartner van Feyenoord naar buiten met een humoristische video. De video diende als teaser voor een campagne die twee weken later bekend zou worden gemaakt. Feyenoord en Droomparken lanceerden namelijk een heus Feyenoord-vakantiehuis.

In het vakantiehuis dat op Droompark Bad Hoophuizen staat, pronkt onder andere een vitrinekast met diverse door Feyenoord gewonnen nationale en internationale (model)prijzen. Daarnaast ademt de woning in alles Feyenoord.

In de video, waarin John de Wolf zijn vakantiewoning met diverse Feyenoord-artikelen een beetje ‘eigen’ maakt, treft hij in de tuin zijn grote vriend Jan Boskamp aan die al lekker staat te grillen op de barbecue. Zijn uitspraak ‘Lappie John’ is er eentje die Feyenoord-supporters hem nog regelmatig naroepen. De samenwerking tussen Jan Boskamp en Droomparken kreeg gedurende het seizoen een gevolg. Zo ontpopt Jan Boskamp in latere campagnevideo’s als een goedgeefse kerstman en kreeg hij van Advocaat en de Wolf twee droomseats bij Feyenoord - Ajax in de lichtmast van De Kuip.

Doelstelling
De video diende als leuke opwarmer voor de lancering van het Feyenoord-vakantiehuis. Door twee Feyenoord-iconen te laten optreden in deze video, zoekt Droomparken de connectie met de Feyenoord-supporter, waar het Feyenoord-vakantiehuis ook specifiek voor is gecreëerd.

Resultaat
Naast het zeer hoge aantal views op onder andere facebook en Instagram, leverde de video uniek veel positieve reacties in de comments op. En daar bleef het niet bij, want ook veel andere sport gerelateerde media vielen de acteertalenten van de Wolf en Boskamp op. De inmiddels gebrouilleerde mannen van VI, konden toen nog gezamenlijk lachen om hun olijke vriend. Zowel deze video als de daaropvolgende video’s met Jan Boskamp, werden volledig in de uitzending van het televisieprogramma Veronica Inside getoond.

b