Informatie aanvragen Inlog FBC
Partnerships

Campagne-throwback: Karaoke met adidas en Feyenoord

In de afgelopen jaren zijn verschillende partnercampagnes voorbijgekomen die Feyenoorders niet snel meer zullen vergeten. Daarom blikken we de komende weken elke donderdag terug op de meest memorabele samenwerkingen. Vandaag is ‘Karaoke’ aan de beurt: de campagne met adidas die voor een lach en een traan zorgde bij Feyenoord-supporters.

De laatste voetbalseizoenen wist Feyenoord zich te onderscheiden in spraakmakende onthullingen van het nieuwe Feyenoord-tenue. In samenwerking met Strategisch Partner adidas wordt er ieder nieuw voetbalseizoen op een creatieve manier het nieuwe Feyenoord tricot onthuld. Zo werd er al het hele land door gereisd om het nieuwe thuistenue naar de supporters te brengen en stonden er meer dan 600 mensen op het veld in de Kuip om een levensgrote beeltenis te creëren van het uitshirt. Een campagne die hieruit springt werd gehouden op 25 juni 2014.

In samenwerking met adidas werd er een heuse ‘karaoke-vending-machine’ ontwikkeld. Op het voorplein van Centraal Station Rotterdam kregen supporters de kans om het nieuwste Feyenoord-shirt als eerste te bemachtigen. De opdracht: anderhalve minuut enigszins zuiver meezingen met de instrumentale begeleiding van het Rotterdamse stadionlied You’ll never walk alone.

Doelstelling
Een shirtlancering heeft ieder jaar het doel om de beleving van de supporters te vergroten en de supporters warm te maken voor het nieuwe seizoen. adidas hoopte met deze unieke activatie een groot publiek te bereiken en daarmee het nieuwe Feyenoord-shirt aan de achterban kenbaar te maken zodat de Feyenoord-supporters direct weten dat het nieuwste tenue weer verkrijgbaar is.

Resultaat
Het resultaat mocht er wezen. Het zingen van het nummer zorgde voor een lach en een traan bij de Feyenoord-supporters. Het nieuwste shirt kreeg hiermee een emotioneel onthaal op Rotterdam Centraal én werd door menig mediaplatform en krant overgenomen. Op YouTube kent de video inmiddels meer dan 100.000 kijkers.

b